
Επιλογής
Επιλογής
Γουγουλάκης Πέτρος
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία (Υ01)
Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης (Υ12)
Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Πολιτική (Υ10)
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής/η φοιτήτρια θα πρέπει να είναι σε θέση:
Σε επίπεδο γνώσεων
Σε επίπεδο δεξιοτήτων
Σε επίπεδο ικανοτήτων
Οι τεχνολογίες της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης, με κυρίαρχο χαρακτηριστικό γνώρισμα -σε σχέση με τις προηγούμενες βιομηχανικές περιόδους- την ανάπτυξη της υπολογιστικής ικανότητας για την αποθήκευση τεράστιων ποσοτήτων δεδομένων που καθιστούν εφικτή τη μηχανική μάθηση, αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο ζούμε και οργανώνουμε τις δραστηριότητές μας. Η μεταφορά πληροφοριών δεν αποτελεί πλέον αποκλειστική αρμοδιότητα των παραδοσιακών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Τα πάντα αλλάζουν ή είναι αναγκασμένα να αλλάξουν αν θέλουν να επιβιώσουν, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, όλων των βαθμίδων.
Σκοπός του μαθήματος είναι να προσφέρει στους/στις φοιτητές/τριες ευκαιρίες να διερευνήσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό σύστημα στη σημερινή εποχή, η οποία χαρακτηρίζεται από έναν πρωτοφανή και διαρκώς επιταχυνόμενο ρυθμό αλλαγών – τεχνολογικών, πολιτισμικών, οικονομικών, περιβαλλοντικών. Είναι διάχυτη η αίσθηση φόβου και αβεβαιότητας που προκαλούνται από φαινόμενα όπως οι πανδημίες, η ραγδαία ψηφιοποίηση/ρομποτοποίηση της κοινωνίας, η ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης και οι επιπτώσεις της σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης ζωής, η ανισομερής κατανομή των οφελών της παγκοσμιοποίησης, η κλιματική αλλαγή, οι γεωπολιτικές και εμπορικές συγκρούσεις, ο πολιτικός λαϊκισμός και η υποχώρηση του ορθολογισμού.
Ως αντίδοτο ενός δυσοίωνου μέλλοντος για τον ανθρώπινο πολιτισμό και το φυσικό του οικοσύστημα αναδεικνύεται η επένδυση σε δομές εκπαίδευσης και ο μετασχηματισμός της κοινωνίας σε κοινωνία της μάθησης. Η εκπαίδευση διεθνώς προβάλλεται ως η πλέον ενδεδειγμένη λύση προετοιμασίας κάθε κοινωνίας να αντιμετωπίσει με βιώσιμο τρόπο τις τρέχουσες και μελλοντικές προκλήσεις. Μέσω της Εκπαίδευσης οι κοινωνίες αναπτύσσουν τις δεξιότητες των μελών τους, διασφαλίζοντας προϋποθέσεις βελτίωσης της ατομικής ευημερίας, της κοινωνικής συνοχής και της βιώσιμης ανάπτυξης.
Οι θεματικές ενότητες του μαθήματος εισάγουν τους φοιτητές σε διάφορες γνωστικές περιοχές που σχετίζονται με φαινόμενα της αποκαλούμενης 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης και τις συνακόλουθες κοινωνικές τους διαστάσεις, με έμφαση στην Εκπαίδευση και τις δυνατότητές της να αντιμετωπίσει με βιώσιμο τρόπο τις όποιες αρνητικές και απρόβλεπτες συνέπειες.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα.
Πρόταση 1
Ενεργή συμμετοχή στα μαθήματα
Πρόταση 2
Δύο (2) ομαδικές εργασίες στη διάρκεια του εξαμήνου
Πρόταση 3
Μία (1) τελική ατομική εργασία